Психологічним шоком може стати новина про надзвичайні події, які викликають яскраву та бурхливу реакцію в суспільстві, руйнують всі рівні психологічного захисту.
Таким чином, після руйнації цього захисту, пропаганда може нав’язувати потрібні їй тези та думки.
Приклад: трагедія Маріупольського драмтеатру
Як діяла роспропаганда:
1. Нав’язувала думку про те, що націоналісти знищують мирне беззахисне населення з подальшою їх (націоналістів) демонізацією та дегуманізацією.
2. Створювала образ ворога, якого треба знищити – бандерівців та неонацистів, саме які й сховалися в театрі.
Як наслідок – скидання найпотужніших бомб на приміщення театру.
Психологічний шок може поєднуватися з іншими механізмами, що використовує роспропаганда для переконання аудиторії у необхідності продовжувати війну проти «неонацистів».