Головна | Статті | Причини розвалу малого та середнього бізнесу в росії

Причини розвалу малого та середнього бізнесу в росії

Причини розвалу малого та середнього бізнесу в росії

Причини розвалу  малого та середнього бізнесу в росії.

Звіт Мінекономрозвитку росії констатує: за перше півріччя 2022 року кількість громадян у росії, які подали заяву на банкрутство, у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року зросла на 37,8%. Понад 121 тис. громадян рф ліквідували свої активи в рахунок погашення боргів. 

Всупереч заявам кремля, простежується чіткий зв’язок між зростанням кількості заяв про банкрутство окремих осіб та повномасштабним вторгненням рф в Україну.

Адже саме запроваджені санкції з боку Західних країн у відповідь на агресію викликали ланцюгову реакцію. 

Не секрет, що більшість представників малого та середнього бізнесу в росії будували свою діяльність в галузі ІТ-технологій, рекламного, фармацевтичного напрямків на співробітництві із Західними компаніями.

Запроваджені з початку військової агресії санкції торкнулися практично кожного учасника ланцюжка від виробництва до продажу.

У промисловості:

Вихід з російського ринку швейцарського концерну Sulzer заблокував роботу російських приватних компаній, що спеціалізуються на виробництві та сервісному обслуговуванні промислових машин й обладнання.

Вихід із російських активів американського виробника скла Guardian Industries призвів до закриття в рф двох заводів.

Через вихід з ринку рф та білорусі американського виробника теплової автоматики та холодильної техніки Danfoss  звільнені 1300 російських і білоруських співробітників.

Через масовий вихід із російського ринку іноземних брендів девелопери в рф змушені відкладати відкриття торгових центрів – за перше півріччя у москві не відкрився жоден заявлений торговельний центр.

Через брак імпортних запчастин зупиняється завод Renault-Nissan у Тольятті, скороченню підлягають 35 тис. робочих місць.

Вихід з усіх проектів з рф норвезького нафтогазового гіганту Equinor призвів до банкрутства чотирьох російських спільних підприємств.

У військовій галузі через санкції гальмує виконання військового замовлення. Попри широко розрекламоване «імпортозаміщення» рф неспроможна самостійно продовжувати випуск високотехнологічної зброї без продовження постачання імпортних комплектуючих.

На «Уралвагонзаводі» через відсутність імпортних комплектуючих зупиняється виробництво нової техніки, в тому числі танків «Т-90» і «Т-14» (Армата).

На один-два роки зміститься серійне виробництво російських цивільних літаків МС-21, що пов’язано з відмовою від постачання двигунів американською компанією Pratt & Whitney.

 Через відсутність комплектуючих та електронних компонентів німецького виробництва фактично зупинено роботу «Ульянівського механічного заводу» (основного виробника радіолокаційних систем та засобів протиповітряної оборони ближньої і середньої дальності для сухопутних військ ЗС рф (ЗРК «Бук», ЗРК «Куб», ЗГРК «Тунгуска»).

У б’юті-індустрії. 

Припинення постачання до росії професійної косметики з Німеччини (Wella) та Франції (L’Occitane) – до 40% російського ринку фарбування волосся стали критичним для функціонування салонів краси міст росії.

Через війну проти України зупиняє діяльність у росії французько-американська косметична компанія Coty, до якої входить близько 80 парфумерних брендів, що супроводжується банкрутством або скороченням персоналу магазинів косметики.

Припинення діяльності у росії німецького виробника побутової хімії та косметики Henkel  залишило безробітними 2500 російських співробітників компанії в росії.

У галузі громадського харчування.

Залишення російського ринку американськими компаніями Starbucks, McDonalds, KFC призвело до банкрутства кількох російських постачальників продуктів, які вирощували сільськогосподарську продукцію для їх торговельних мереж.

Запасів комплектуючих та витратних матеріалів для обладнання приватних міні-пекарень в рф (до 90% з них працюють на європейському устаткуванні, ввезення якого було заборонено ЄС) вистачить на кілька місяців. Залежність хлібопекарських виробництв у великих містах країни від імпортного обладнання, що насамперед завозиться з країн ЄС, досягає 80-90%, у регіонах – 50-70%.

В рекламному бізнесі.

Втрати рекламного ринку  через зняття всієї реклами іноземними брендами (50% ринку реклами) з початку року склали не менше 51 млрд. рублів. Серед компаній, що долучились до цього: Nestle, PepsiCo, Procter&Gamble, Volkswagen, L’oreal, Mars, McDonalds, Bayer та інші.

Загалом на тлі санкцій 68% російських компаній малого і середнього бізнесу скоротили витрати на співробітників, найпоширеніший захід – скорочення штату. У міжнародних компаніях, що виходять з ринку росії, втратять роботу близько 200 тисяч росіян. Серед «лідерів» звільнень – McDonald’s (62 тис.), Pepsico (19 тис.), IKEA (15 тис.), Yum! Brands (14,5 тис.), Inditex (8,8 тис.). 

А за прогнозом, до кінця року без роботи залишаться близько 9 мільйонів росіян! Для більшості з них починається епоха виживання.

Однак здебільшого санкції вдарили по російському народу та середньому бізнесу, а не керівництву рф, яке спровокувало їх запровадження.

#інфотерор

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Pin It on Pinterest